مهم ترین راه ها برای فروش پوشاک

چگونه می‌توانید به فروش پوشاک تولید شده ی برندتان برسید؟ صنعت پوشاک یکی از پویاترین و پر رونق‌ترین صنایع در جهان است. این مجموعه طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را شامل می‌شود. اما اسکلت و پایه اصلی تمام این فعالیت‌ها، نقطه‌ی فروش است. با ما همراه باشید تا کمی از تجربیاتمان را درباره فروش پوشاک با شما به اشتراک بگذاریم.

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای برند لباس خود انجام دهید، بازاریابی استراتژیک و هدفمند است. در مورد نحوه فروش پوشاک خود برنامه ریزی کنید و متناسب با برنامه به اجرا بپردازید. از داده‌ها و تحقیقاتی که در پلتفرم‌های آنلاین قرار می‌گیرند به نفع خود استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که فروش پوشاک کار مهمی است که به برنامه‌ریزی و تحقیق بسیار نیاز دارد. در این رابطه، اولین کاری که باید انجام دهید این است که جایگاه، مخاطبان، نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید. یادتان باشد که همیشه چابک باشید. اگر در برنامه فروش پوشاک برندتان همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، وقت داشتن برنامه جایگزین و چرخش سریع است.

در این جا چند مرحله برای این که راحت تر به نقطه فروش پوشاک خود برسید را بیان می‌کنیم:

1- مخاطب هدف برندتان را محدود کنید

احتمال این که با یک تیر به نشان درست بزنید بیشتر است یا اینکه با همان یک تیر چند نشان را هدف قرار دهید؟ فروش پوشاک هم دقیقا مانند همین مثال است.

اگر فقط روی یک گروه مخاطب متمرکز شوید و تمام استراتژی‌های فروش پوشاک برندتان را بر مبنای آن‌ها قرار دهید، احتمال این که زودتر به مخاطب معرفی شوید و این معرفی به فروش برسد بسیار بالاتر است.

یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که کسب‌وکارهای مد و لباس هنگام تلاش برای فروش پوشاک خود مرتکب می‌شوند این است که روی یک مخاطب واحد تمرکز نمی‌کنند. کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که سعی می‌کنند هر مشتری بالقوه‌ای را هدف قرار دهند. در نتیجه، بازار با محصولات مشابه بیش از حد اشباع می‌شود.

فکر می‌کنید با این روش بسیاری از افراد را هم از دست می‌دهید؟

بله کاملا درست است. اما در عوض، با گروه مد نظر خود بیشترین تعامل را خواهید داشت که منجر به فروش پوشاک بیشتری به آن‌ها می‌شود.

چند نمونه از مخاطبینی که می‌توان هدف قرار داد:

  • بنا بر یک فرهنگ خاص مانند لباس جنوبی
  • لباس‌های پلاس سایز
  • مناسب مخاطبین نسل Z
  • لباس‌های مناسب خانم‌های باردار
  • و …..

مخاطبینی که ممکن است بیشترین موفقیت را در آنها پیدا کنید، دسته‌هایی هستند که در اکثر برندهای بزرگتر یافت نمی‌شوند. اگرچه ممکن است این سبک ها چندان رایج یا محبوب نباشند، اما این دقیقاً همین نکته به فروش پوشاک شما کمک می‌کند.

افرادی وجود دارند که به این سبک ها علاقه مند هستند و مایلند کمی در فروشگاه شما بیشتر هزینه کنند تا آن سبک ها را داشته باشند.

به عنوان مثال برند ایرانی تن‌درست، با عرضه پوشاک الیاف طبیعی و سازگار با طبیعت، به درستی استراتژی فروش پوشاک خود را مشخص کرده است.

تن درست، با عرضه پوشاک الیاف طبیعی و سازگار با طبیعت، به درستی استراتژی فروش پوشاک خود را مشخص کرده است.

آیا برای داشتن استراتژی فروش پوشاک برند خود در تلاش هستید؟

بارکد با همراهی متخصصینی که در این حوزه دارد، می‌تواند به شما کمک کند.

استراتژی فروش پوشاک

بارکد با همراهی متخصصینی که در این حوزه دارد، می‌تواند به فروش شما کمک کند.

2- برند خود را به درستی معرفی کنید

اکنون که می‌دانید مخاطبتان چه کسی قرار است باشد، وقت معرفی برندتان برای دستیابی به فروش پوشاک است.

این که مردم چگونه کسب و کار شما را بشناسند برای موفقیت شما بسیار حیاتی است. برندسازی نقش کلیدی در این امر را ایفا می‌کند.

برندسازی صحیح به افزایش آگاهی از کسب و کار شما و جذب مشتری و در نتیجه فروش پوشاک، بسیار مهم است.

به عنوان مثال برند ایرانی درسا با توجه به ساخت هویت صحیح و ایجاد المان های درست در جذب مخاطب خود به عنوان یک برند چرم با کیفیت بسیار موفق عمل کرده است.

استراتژی فروش چرم درسا

3- یک وب سایت کاربرپسند ایجاد کنید

مسلم است که یک وب سایت بخش مهمی از استراتژی فروش پوشاک برای برندهای مد است. درک اینکه برای هر کسی در جهان که به اینترنت متصل است چقدر ارزشمند است که بتواند وب سایت شما را پیدا کند، خرید کند و درباره برند شما بیشتر بداند، آسان است.

بعد از ایجاد سایت برند خود با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید آن را به مخاطبینتان معرفی کنید:

  • بهینه سازی موتور جستجو

یکی از با ارزش‌ترین راه ها برای جلب نظر مشتریان بالقوه در وب سایت شما از طریق جستجوی ارگانیک است.

شما باید تحقیق کنید و کلمات کلیدی ارزشمندی را که مشتریان بالقوه شما در جستجوی آن هستند، هدف قرار دهید.

دانستن تاکتیک‌های سئو بر اساس هر صفحه مکانی عالی برای شروع است. با این روش می‌توانید مخاطبان  جدید زیادی را به خود جذب کنید.

  • تجربه کاربری (UX)

خود را به جای یک مشتری بالقوه قرار دهید و به تجربه وب سایتتان فکر کنید.

فروش پوشاک در این سایت به چه نحوی است ؟ آیا مخاطب به راحتی به هدف خود می‌رسد؟آیا طراحی وب سایت منطقی است؟ آیا با برند شما سازگار است؟ اینها همه سوالاتی هستند که باید به آنها پاسخ دهید.

  • تبلیغات و تخفیف برای فروش پوشاک

تبلیغات و تخفیف ها می توانند در بهبود فروش پوشاک شما برای مشتریان جدید و مشتریان بازگشتی بسیار موثر باشند. هنگامی که با راه هایی مانند بازاریابی اینترنتی ترکیب شوند، این تبلیغات و فروش می تواند بسیار سودمند باشد.

یک محرک اصلی برای مشتریان زمان است. وقتی تخفیفات شما مربوط به یک بازه زمانی کوتاه باشد. مخاطب برای اینکه این فرصت را از دست ندهد، سریع‌تر تصمیم گیری کرده و خرید می‌کند. این روش می تواند فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

تبلیغات خود را در پلتفرم‌های مختلفی که مخاطبتان در آن‌ها قرار دارند، انجام دهید. باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا مخاطبین هدف شما تبلیغات را ببینند.

 

4- یک کمپین Giveaway در رسانه های اجتماعی راه اندازی کنید

یکی از مواردی که می توانید برای تقویت فروش پوشاک خود داشته باشید این است که یک کمپین هدیه در رسانه‌های اجتماعی راه اندازی کنید.

شما این کار را با تشویق مخاطبان خود به دنبال کردن حساب برندتان، لایک کردن یک پست، یا انجام برخی اقدامات تعاملی دیگر برای ثبت نام خود در گروه برندگان بالقوه انجام می‌دهید.

در پایان دوره می توانید برنده را انتخاب کنید و برای او جایزه بفرستید. آن جایزه یکی از محصولات شما خواهد بود که در فروشگاه شما فروخته می شود.

این یک تاکتیک ارزشمند است زیرا مخاطبان شما را تشویق می کند تا با برند شما درگیر شوند و به آن‌ها برای مشارکتشان پاداش داده شود. مشارکت مخاطب مهم است زیرا می تواند به ویروسی شدن برند شما کمک کند و در الگوریتم های رسانه‌های اجتماعی رتبه بالاتری کسب کند.

5- برای فروش پوشاک خود راهنمای هدیه ایجاد کنید

خیلی از مردم در هدایا یا برنامه ریزی لباس‌ها وحشتناک هستند. این فرصت‌های زیادی را برای شما ایجاد می‌کند تا از آن استفاده کنید و ایده‌هایی در مورد هدایا و لباس ها به مردم بدهید!

بهترین کار این است که ایده‌های هدیه را زمانی به بازار عرضه کنید که انتظار دارید مردم به آنها علاقه مند شوند. این زمان‌ها منتهی به مراسم‌های مهم مانند روز مادر، روز پدر و عید نوروز هستند. تولدها کمی سخت‌تر هستند، اما ممکن است بتوانید کلمات کلیدی سئو را با یک پست وبلاگ هدف قرار دهید تا مخاطبانتان بتوانند آن را در جستجو پیدا کنند و شما به فروش پوشاک خود دست یابید. مانند کاری که سایت دیجی کالا انجام می‌دهد.

در نتیجه:

همیشه می‌توان با داشتن استراتژی‌های درست و در نظر گرفتن نقطه خلاء بازار به سادگی به فروش پوشاک دست یافت. تنها کافی است که به خوبی مخاطب خود را بشناسید و برای رساندن پیام خود به آن‌ها از تمام پلتفرم‌های در دسترس و مناسب برندتان نهایت استفاده را ببرید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *