, ,

بررسی و معرفی ایونت‌های پوشاک

ایونت‌های پوشاک به نقل از سایت Entrepreneur.com نمایشگاه‌هایی هستند جهت ارائه و نمایش محصولات و خدمات کمپانی‌ها در این صنعت. به علاوه جالب است بدانید ورود عموم به ایونت‌های پوشاک آزاد نبوده. و تنها نمایندگان شرکت‌ها و مطبوعات اجازه‌ی حضور در چنین مراسمی را دارند.

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین هدف از برگزاری ایونت‌های پوشاک رویارویی و تعامل طراحان و صاحبان برند با یکدیگر باشد. در طی این دیدار گروهی از طراحان و صاحبان برند اقدام به رونمایی از مجموعه و  .ایده‌‌های خود به مشتریان و خرده فروشان بالقوه می‌کنند

در این مطلب قصد داریم تعدادی از مطرح‌ترین ایونت‌های پوشاک را معرفی و بررسی کنیم.

محل برگزاری ایونت‌های پوشاک

مکان برگزاری چنین رویدادهایی همواره مورد بحث بوده است. اکثر مواقع برگزار کنندگان ایونت‌های پوشاک سالن‌هایی بزرگ متشکل از چندین غرفه را جهت نمایش اجاره می‌کنند. به این ترتیب هرساله رقابتی جدی بر سر مکان و چگونگی انتخاب غرفه‌ها در جریان است. در حالی که برترین ایونت‌های پوشاک در پایتخت‌های فشن مانند نیویورک و پاریس برگزار می‌شوند. تقریباً هر شهر بزرگی حداقل یک بار در سال میزبان یکی از این رویدادها است. به این ترتیب طراحان این فرصت را خواهند داشت تا خدمات و یا محصول خود را بی آنکه سفر کنند به نمایش بگذارند.

ایونت‌های پوشاک به تاجران و طراحان این امکان را می دهد. تا در یک مکان مناسب شرکای تجاری خود را انتخاب کرده و در صنعت شهرت کسب کنند. خرده‌فروشان برای تامین پوشاک به این نمایشگاه‌های تجاری متکی هستند. بنابراین طراحان و صاحبان برند چه بر روی پوشاک معاصر مترکز باشند چه پوشاک کودکان یا هر سبک دیگر. ایونت‌های پوشاک یکی از اولین مکان‌هایی است که میتوانند به واسطه‌ی آن نام خود را به عنوان یک طراح ثبت کنند.

چطور ایونت مرتبط با برند خود را پیدا کنیم؟

در دنیای امروز تمامی اطلاعات از طریق سایت‌ها  شبکه‌های اینترنتی در اختیار شماست. به این ترتیب پس از کسب اطلاعات و بررسی گزینه‌های موجود میتوان مناسبترین ایونت پوشاک را با توجه به نیازها و جایگاه برند انتخاب کرد. این بدان معناست که صرف زمان کافی جهت تحقیق و بررسی گزینه‌ها نقشی اساسی در انتخاب صحیح ایفا می‌کند.

به گزارش سایت معتبر  10times میتوان ایونت‌های پوشاک را به ترتیب‌زیر نام برد.

  • MAGIC Las Vegas
  • Texworld Paris
  • MICAM Milano
  • International Apparel & Textile Fair
  • Texworld USA
  • Intertextile Shanghai Apparel Fabrics
  • Chandigarh Mega Expo
  • Premier Vision France
  • East China Fair
  • Pure London

برگزاری ایونت‌های پوشاک

ایونت‌های پوشاک انگلستان

بریتانیا با ایونت‌های تجاری فوق العاده‌اش در این صنعت شناخته می‌شود. و خریداران از سراسر اروپا برای شرکت در ایونت‌های پوشاک به این کشور سفر می‌کنند. از نمایشگاه های بزرگ شناخته شده توسط خریداران و بوتیک ها گرفته تا نمایشگاه های تجاری مستقل کوچکتر با غرفه‌های تخصصی پوشاک.

Pure

ایونت Pure در مرکز تجاری المپیای معروف لندن، با حضور هزاران خرده فروش از سراسر جهان برگزار می‌شود. در این ایونت پوشاک هرساله غرفه‌هایی از طراحان لباس‌های آماده پوشیدن تا طراحان نوظهور، خرده‌فروشان و بوتیک داران حضور پیدا می‌کنند. که همگی آماده همکاری با برندهای مستقل و نوپا هستند.

Moda

ایونت پوشاک Moda به واسطه‌ی ارائه‌ی پوشاک مردانه، پوشاک زنانه و اکسسوار به فروشگاهی موقت برای خریداران و خرده فروشان تبدیل شده است. مدا با بیش از 9000 خریدار در هر سال، یک نمایشگاه بزرگ و موفق برای همکاری با خرده فروشان و برقراری ارتباط با تاجران مطرح است.

Pulse

وقتی صحبت از پوشاک ترندی می‌شود. بدون شک میتوان پالس را به عنوان یکی از بزرگترین ایونت‌های پوشاک در این زمینه نام برد. ایونت پالس اغلب انتخاب طراحانی‌ست که یک برند پیشرو و ترندی را برای شروع انتخاب کرده‌اند. در غرفه‌های این ایونت که توسط صاحبان بوتیک و طراحان اجاره شده است. میتوانید محصولات ترندی زیادی را ببینید.

ایونت‌های پوشاک اروپا

 

صرف نظر از بودجه‌ای که شرکت کنندگان در اختیار داردند. سفر به اروپا جهت حضور در ایونت‌های پوشاک معتبر و موفق این قاره یکی از موثرترین راه‌ها برای دیده شدن در این صنعت به حساب می‌اید. البته در نهایت با وجود اینکه ایونت‌های موجود در هر کشور ارزش بررسی دارند. جایگاه و هویت برند و خدمات مشخص می‌کند که بهترین مکان برای ارائه کجاست.

Premiere Vision

پریمیر ویژن یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجاری اروپا است. که در پایتخت فشن، پاریس برگزار می شود. پریمیر ویژن بهترین‌ها متخصصان را در بخش‎‌های تولید، منسوجات و به طور کلی حوزه‌ی پوشاک گرد هم آورده است.  این ایونت پوشاک طیف وسیعی از محصولات، از لباس‌های ورزشی گرفته تا لیاس‌های جین را دربر می‌گیرد. پریمیر ویژن مکانی است که به واسطه‌ی شرکت در آن می‌توان ارتباطی مستقیم با صنعت برقرار کرد. و دایره‌ی ارتباطات حرفه‌ای را بهبود بخشید.

Pitti Immagine Uomo

Pitti Immagine Uomo به عنوان ایونت تخصصی پوشاک مردانه، محلی است برای به نمایش گذاشتن پوشاک و اکسسوری‌های مردانه. این ایونت پوشاک  بخشی به نام MAKE را دارد که بر ارائه بندهای کاملاً جدید در دنیای پوشاک مردانه تمرکز دارد.

Munich Fabric Start

به عنوان یک نمایشگاه تجاری پیشرو در صنعت نساجی، Munich Fabric Start ایونتی است برای بسیاری از طراحان و صاحبان برندهای نوظهور در صنعت پوشاک. این ایونت هرساله با بیش از 1000 تامین‌کننده برگزار می‌شود.

ایونت‌های پوشاک بین‌المللی

اگر بودجه شرکت‌کنندگان به آنها امکان حضور در ایونت‌های پوشاک در سطح بین‌المللی را بدهد. و البته این امکان را داشته باشند که به سراسر دنیا سفر کنند. با دنیای کاملا جدیدی از ایونت‌های قابل توجه در صنعت پوشاک روبه‌رو خواهند شد. از پلتفرم مشهور لباس‌های زنانه Coterie در شهر نیویورک گرفته تا تنوع Agenda که در لانگ بیچ و لاس وگاس برگزار می‌شود. به این ترتیب نمایش در سطح بین‌المللی کسب‌وکار شما را به سمت بازاری کاملاً جدید در مقیاس بزرگ باز می‌کند.

Premiere Vision New York

نوزدهمین سالی است که پریمیر ویژن در شهر نیویورک با تمرکز بر پارچه، چرم، دیزاین، اکسسوار و تولید برای صنعت پوشاک، برگزار می‌شود. Premiere Vision که دو بار در سال در فضای Pier 94 برگزار می‌شود. میزبان بیش از 250 غرفه‌دار در پنج تخصص است و متخصصان صنعت را از سراسر آمریکای شمالی گرد هم می‌آورد. شرکت کنندگان همچنین می توانند دانش و مهارت های تجاری خود را در سمینارها، نشست‌های مرتبط با ترند، و گروه‌های پانل های بحث صنعتی ارائه شده افزایش دهند.

Coterie

Coterie در شهر نیویورک برگزار می شود. این ایونت با گرد هم آوردن متخصصان و تامین کنندگان پوشاک میزبان برندهای ready to wear و vintage است. Coterie یکی از بزرگترین ایونت‌های پوشاک است. که میزبان صدها نام تجاری بین المللی و همچنین برندهای نوظهور است.

Agenda

Agenda ایونت پوشاک هرساله با حضور 10000 خریدار از سراسر جهان و در قلب لاس وگاس برگزار می شود. از زمان شروع این ایونت در سال 2003، Agenda به واسطه‌ی تنوع خلاقانه خود شناخته می‌شود.

A Current Affair

این ایونت پوشاک برای فروشگاه‌هایی با حال و هوای وینتیج برگزار می‌شود. A Current Affair سه بار در سال در لس‌آنجلس و دو بار در سال در شهر نیویورک نمایش داده می‌شود. تا بهترین لباس‌ها و اکسسوار وینتیج را گرد هم بیاورد. از جین های وینتیج گرفته تا زیورآلات قدیمی و براق منحصر به فرد.
منابع:
https://startupfashion.com/list-fashion-trade-shows-2022/
https://sewport.com/fashion-trade-shows
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *