نقش دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی پوشاک

به دلیل کمبود وقت، ترافیک زیاد، تنوع طلبی بیشتر و ….. امروزه بسیاری از مردم خریدهای خود را از طریق سایت ­ها و سایر رسانه­ های دیجیتالی انجام می­ دهند. از این رو، فضاهای آنلاین بیش از پیش برای بازاریابی پوشاک برندها اهمیت پیدا کرده است.

دیده شدن میان تمام برندهایی که سعی می کنند از طریق دیحیتال مارکتینگ به مشتری دست یابند کار دشواریست. از این رو به راهکارهای جذاب و کاربردی برای دیده شدن نیاز دارید. ایده ­های بازاریابی پوشاک دیجیتال متفاوتی برای برندهای لباس وجود دارد. اما شما باید بهترین را برای کسب و کار خود پیدا کنید.در این بلاگ 7 مورد از بهترین روش­ های بازاریابی پوشاک دیجیتال را برای شما گرد هم آوردیم:

1- یک تجربه خرید آنلاین ساده و روان ایجاد کنید

یکی از مهم­ترین مزایایی که مردم به خرید آنلاین رو آورده­ اند، ساده­ تر بودن آن است. تجربه خوشایند خرید آنلاین، مشتریان را به خرید مجدد و یا ارسال نظر مثبت تشویق می کند.

شما می توانید یک تجربه خرید عالی را به روش­ های زیر ایجاد کنید:

  • بر اساس سابقه خرید مشتری، پیشنهادهای خود را برای خرید مناسب تر به مخاطبانتان ارائه دهید.این کار به آن ­ها احساس تعلق خاطر هدیه می­دهد.
  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از هر دستگاه و مرورگری قابل دسترسی است. در بازاریابی پوشاک در دسترس بودن و کاربری آسان بسیار اهمیت دارد.

2- وب سایت برندتان را بهینه کنید

به یاد داشته باشید که در بازاریابی پوشاک به صورت آنلاین، وب سایت­ها مهم ترین کانال برای تبلیغ برند شما هستند. مشتریان زیادی از اینترنت برای یافتن چیزهایی که می خواهند استفاده می کنند. شما باید با استفاده از ابزارهای سئو، سایت خود را در صفحه اول موتور جستجوگر برای کلمات کلیدی کسب و کارتان قرار دهید.

برند پوشاک شما می تواند به طرق مختلف از سئو سود ببرد. درست است که سئو به سرعت جواب نخواهد داد. اما مسیری است که برای هر کسب و کاری ضروریست.

ایجاد یک وبلاگ پوشاک خوب در مسیر بازاریابی پوشاک به صورت آنلاین، یک راه برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما و افزایش رتبه سئو در صفحه نتایج جستجو است. علاوه بر این، شما باید تصاویری با کیفیت بالا و بهینه را در سایت خود قرار دهید. زیرا می تواند علاقه بازدیدکنندگان را به صفحه شما حفظ کنند.

بازاریابی پوشاک

3- محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید

محتوای نوشتاری و بصری عالی یکی از روش‌های متمایز کردن کسب‌وکار شما از سایر تجارت های آنلاینی است که کالاهای مشابه شما ارائه می‌دهند.

در بازاریابی پوشاک آنلاین، شما اول از هرچیزی عکس محصول و متن توضیح آن را به مخاطب می­فروشید. پس برای تولید محتوا بسیار زمان بگذارید و از تیم ­های حرفه­ ای بخواهید که در این مسیر همراه شما باشند.

4- از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

طبق تحقیقاتی که جدیدا از فضای اینستاگرام ایران صورت گرفته، بیش از 30 درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی اظهار داشتند که خرید خود را تحت تاثیر معرفی یک اینفلوئنسر انجام داده اند. پس در بازاریابی پوشاک خود قدرت این افراد را نادیده نگیرید. اینفلوئنسرهایی که فالوورهای زیادی در شبکه­ های اجتماعی دارند می توانند توجه و اعتماد مردم را به محصولات شما جلب کنند.

اما نکته مهم این است که شما باید در انتخاب اینفلوئنسر نهایت دقت را به عمل آورید. کسی را انتخاب کنید که مخاطبینش با برند شما همسو باشد تا بتوانید بیشترین بهره را ببرید.

هرچه مخاطبین آن­ ها به شما نزدیک ­تر باشند، مشتریان بیشتری نصیب شما می­ گردد.

5- بازاریابی پوشاک از طریق ایمیل مارکتینگ

در بازاریابی پوشاک، ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از راه ­های موثر برای جذب مخاطب و ترافیک برای سایت است. با ارسال اطلاعات جدید و پروموشن­ های خود برای مخاطب می­ توانید آن­ها را به بازدید از سایت خود تشویق کنید. همچنین این روش مزایای دیگری هم دارد. از جمله:

  • جمع ­آوری بازخورد و نظرسنجی
  • ارسال به موقع کمپین ­ها
  • برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبین
  • یادآوری برند به مخاطبینی که قبلا از ما خرید کرده ­اند
  • و …

برند زارا به خوبی از ایمیل مارکتینگ درباره ارسال تمامی اطلاعات مانند موجود شدن محصولات، ارسال سفارشات و … استفاده می کند

فروش و بازاریابی پوشاک

6- تمامی پلتفرم­ های آنلاین را جدی بگیرید

حدود 59 درصد از جمعیت جهان اغلب در حال استفاده از رسانه­ های اجتماعی هستند. بدون شک، بازاریابی پوشاک در رسانه­ های اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک راه ضروری برای دستیابی به مشتریان بیشتر است. شما می توانید نظرات مخاطبینتان را در مورد محصولاتتان ببینید و گاهی آن­ ها را به اشتراک بگذارید. همچنین این فضا برای رو نمایی از محصولات جدید، کاربردی، سریع و ارزان­ تر است. مشتریان می توانند به سرعت اقلام مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با یک کلیک خرید کنند.

7- وبلاگ نویسی کنید

مردم هنوز برای خواندن وبلاگ ها ارزش قائل هستند و از آن لذت می برند. برای جذب خوانندگان به وبلاگ خود، می توانید در مورد جریانات روز بحث کنید و محصولات برند خود را که به آن جریان مربوط هستند را برجسته کنید. تمدید منظم وبلاگ ها یا پست های با کیفیت بالا، که رایگان و مفید هستند، به شما کمک می کند تا خوانندگان را به برند خود جذب کنید.

گروه تخصصی بارکد می تواند با تعریف یک مسیر درست، در دیجیتال مارکتینگ همراه شما باشد.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *