5 راهکار اساسی در بازاریابی پوشاک

صنعت پوشاک یکی از پر رونق ترین و پویا ترین صنایع جهان است. بازاریابی پوشاک  با افزایش برندها و شکل گیری رقابت تنگاتنگ اهمیت دو چندانی خواهد داشت.

این صنعت طیف گسترده ای از فعالیت ها را شامل می شود. از تهیه مواد اولیه و تولید محصول گرفته تا بازاریابی و فروش. در این مقاله به کلیدی ترین نکات بازاریابی پوشاک خواهیم پرداخت.

در این صنعت پر رقابت، موفقیت از آن گروهی است که بازاریابی پوشاک را به خوبی بشناسند. در حال حاضر استراتژی ها و روش های زیادی وجود دارد که به شما امکان رقابت و فروش را می دهد.

نکات کلیدی بازاریابی پوشاک

 

1- با مخاطب هدف خود ارتباط مثبت برقرار کنید.

در بازاریابی پوشاک باید سبک های تصمیم گیری مشتری در خرید را شناخت و بر روی او اثر گذاشت. اگر مطمئن نیستید که پیام های شما به مخاطبانتان می‌رسد، چگونه انتظار دارید که تلاش‌های شما برای افزایش فروش موثر باشد؟

در این جا برای پیام رسانی به مخاطب چند ابزار معرفی می شود:

  • بازار آفلاین:

شما باید در همان نقطه فروش علائم را ایجاد کنید تا اطمینان حاصل شود که پیشنهادات به مشتریان می رسد. یکی از تکنیک های ساده تابلوهای “فروش نیم فصل ” یا ” تخفیف” است. به یاد داشته‌باشید کسانی که خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند، مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کنند.

  • بازار آنلاین :

حضور در بازارآنلاین نیز در بازاریابی پوشاک امری ضروری است . بدیهی است که تمامی کسب و کار‌ها نمی‌توانند فروش آنلاین داشته باشند. اما اگر توانایی آن را داشته باشید، نباید فرصت بازاریابی پوشاک آنلاین را ازدست بدهیم. در حال حاضر در کشورهایی مانند انگلستان و ایالات متحده آمریکا، بین 14 تا 19 درصد از کل سود از کانال های آنلاین به دست می‌آید که بسیار چشم گیر است. با ظهور پاندمی کرونا مردم بیش از پیش به خرید آنلاین روی آورده‌اند و باعث افزایش سریع این درصد شده‌اند.

بازاریابی پوشاک

فروش و بازاریابی پوشاک چیست؟

2- برگزاری ایونت و مراسم

سازماندهی مهمانی ها و فعالیت ها راهی برای جذب مشتریان وفادار و کسانی است که نمی‌دانند در فروشگاه شما چه چیزی می‌توانند بیابند . برنامه ای را تهیه کنید که در آن “رویدادها در ابتدای سال تنظیم شوند تا بتوان با استفاده از ابزارهای مناسب بازاریابی و استفاده از کانال های ارتباطی کارآمد، برنامه ریزی‌ها را با زمان بر‌نامه‌ریزی کرد.

چند زمان مناسب بر ای برگزاری این ایونت ها می تواند به شرح زیر باشد:

  • شروع هر فصل : با برگزاری ایونت ها و نمایش دادن محصولات به مخاطبان همراه با پروموشن و قیمت مناسب تر از حالت عادی.
  • تاریخ های خاصی که برای کسب و کار شما مهم هستند، مانند سالگرد افتتاح فروشگاهتان. از این مناسبت ها استفاده کنید و کسانی که مشتری وفادار شما هستند یا در روند کسب و کارتان به شما کمک می‌کنند، دعوت کنید.
  • فروش ویژه ای برای از بین بردن لباس های باقی مانده از فصلی که به پایان رسیده است، برگزار کنید. مثلا یک روز را برای محصولات باقی مانده تخفیف بزنید و با عنوان “برای کسانی که این لباس را در کمدشان کم دارند”، تخفیف دهید. یا مثلا برای تعطیلات آخر هفته بخشی از کارها را در تخفیف قرار دهید.

3-چیدمان ویترین ها،هنری ضروری و تاثیرگذار در بازاریابی پوشاک

یکی از تفریحات مردم، قدم زدن در مراکز خرید و خیابان های اصلی شهر است. پس نمی‌توان از ویترین‌های زیبایی که هر مخاطبی را به خود جلب میکنند، چشم پوشی کرد. آنچه امروزه در ویترین برندهای پوشاک می‌بینیم ، هنر خالص است. در گذشته ویترین‌ها هر فصل تغییر می‌کردند اما امروزه که سرعت فشن در حال افزایش می‌باشد، مهم است که هر دو هفته یک بار تصویری جدید به مخاطب ارائه دهید.

یادتان باشد که همواره از نور مناسب در ویترین و فروشگاه خود استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید آن کالای شما که بسیار موفق عمل کرده است و در آن فصل برای معرفی برند شما به مخاطب تاثیر گذار بوده، حتما به اندازه کافی در معرض دید باشد. هنگامی که یک مناسبت خاص مانند عید نوروز یا شب یلدا نزدیک است، فروشگاه خود را با قطعاتی که می توانند شما را به جشن متصل کند ، تزیین کنید.

4- بسته بندی محصولات

بسته‌بندی محصولات یکی از نکات کلیدی در بازاریابی پوشاک است. فرض بر این است که مشتری به صورت آنلاین یا حضوری از شما خرید کرده است. هم اکنون وقت تحویل‌گرفتن محصول می‌باشد. دریافت خرید در یک بسته‌بندی زیبا و مناسب با هویت برندتان چیزی است که باعث می‌شود مخاطبان حس خوب خود را از خریدشان به خاطر بسپارند و به شما وفادار بمانند. همچنین اگر بسته‌بندی به گونه‌ای باشد که مشتری بعدا از آن دوباره استفاده کند، خود می‌تواند یک تبلیغ رایگان برای شما محسوب شود.

5- حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی

در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی مانند یک زمین بازی هستند که همه بخشی از روز خود را در گفت‌وگو با دوستان ، به دست آوردن اطلاعات جدید و گذراندن اوقات خود، در آن‌جا می‌گذرانند. هر برندی برای بازاریابی پوشاک خود باید در این فضا حضورفعال داشته باشد و با مخاطبان خود تعامل برقرار‌کند.

اینستاگرام یکی از این شبکه های اجتماعی است که در فروش محصولات بسیار تاثیرگذار عمل کرده‌است. در دوران پاندمی و با توجه به تعطیلی مراکز خرید، رسانه های اجتماعی بهترین بستر برای کسب درآمد بوده‌اند.

در نتیجه

بازاریابی پوشاک و جلب اعتماد مشتری برای برندها کاری دشوار اما ضروری است. با تعیین نقشه‌ی مسیر و برداشتن قدم های مطمئن و همچنین استفاده از کارمندانی که به فکر رشد برند شما هستند، می‌توانید به راحتی در این بخش نیز موفق عمل کنید.

 

 

منبع

blog.kolau.com

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *