بازاریابی پوشاک و شش راهکار برای آن

بازاریابی پوشاک دقیقا نقطه‌ای است که بعد هنری مد با بعد تجاری تلفیق می‌شوند.

داشتن طراحی‌های زیبا و هنرمندانه و همین طور استقاده از بهترین مواد اولیه به تنهایی شما را به درآمد در این صنعت نمی‌رساند. اکنون وقت آن است که با روش‌های بازاریابی پوشاک آشنا شوید تا محصولتان را به دیگران نیز نشان دهید.

فکر کنید باغی بزرگ دارید که زیباترین گل‌ها در آن رشد می‌کنند. اوایل خود از آن لذت می‌برید اما بعدها به دنبال این هستید که چگونه می‌توان این گل‌ها را به نمایش درآورد تا دیگران هم آن را تحسین کنند. اینجاست که به روش‌هایی برای معرفی خودتان به دیگران نیاز دارید. که این روش‌ها را همان بازاریابی می‌نامیم.

بازاریابی پوشاک چیست؟

 

بازاریابی پوشاک چگونه به شما کمک می‌کند تا صدای خود را به عنوان یک تولید کننده پوشاک به دیگران برسانید:

در این بلاگ قصد داریم تعدادی از این روش‌ها را به شما معرفی کنیم:

1. مخاطب هدفتان را بشناسید

مخاطب هدف شما، گروهی از افراد هستند که نیازها و یا ویژگی‌های مشابهی دارند و شما می‌خواهید در بازاریابی پوشاک برندتان آن‌ها را به عنوان خریدار احتمالی هدف قرار دهید.

شناخت مخاطب هدفتان به برند شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های ارتباطی موثری برای بازاریابی پوشاک خود را توسعه دهید.

به عنوان مثال؛ همه‌ی ما می‌دانیم برند هاکوپیان در بازاریابی پوشاک خود، آقایانی که به اصالت و شیک‌پوشی اهمیت می‌دهند و علاقه‌ی خاصی به استایل‌های کلاسیک دارند را مد نظر قرار داده است.

2. در تمام نقاط تماستان هویت بصری برندتان را حفظ کنید

عناصر بصری اولین چیزی است که از برند دیده و حس می‌شود. پس فقط یک فرصت داریم که از آن باید در جهت ایجاد حس خوب در مخاطب برای بازاریابی پوشاک برندمان استفاده کنیم.

عناصر بصری درست، کسب‌و کار ما را حرفه‌ای تر نشان می‌دهد. همچنین حفض این عناصر در تمام نقاط تماس باعث افزایش آگاهی نسب به برند و همین طور ایجاد اطمینان در پروسه بازاریابی پوشاک می‌شود.

چشم‌هایتان را ببندید و به برند پوشاک بیژن فکر کنید.

اولین چیزی که در ذهن همه‌ی ما تداعی می‌شود، رنگ زرد به همراه آن رولز رویس مقابل فروشگاهش است. و این دقیقا قدرت هویت بصری در بازاریابی پوشاک است.

3. اطلاعات مشتریانتان را آنالیز کنید

تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده برای هر نوع کسب و کاری، از جمله بازاریابی پوشاک، ضروری است. ابزارها و نرم افزارهای مختلفی برای اندازه گیری موفقیت کمپین‌ها وجود دارد. از آن‌ها برای تعیین این‌که آیا مشتریان بالقوه با کمپین‌های بازاریابی پوشاک شما ارتباط برقرار می‌کنند یا خیر استفاده کنید.

همیشه حواستان به این موضوع باشد که کسانی که از شما خرید می‌کنند بیشتر ساکن کدام شهرها هستند؟ چه سنی دارند؟ وضعیت زندگی آن‌ها چگونه است؟

4. سایت برندتان را راه اندازی کنید

در دنیای امروز، داشتن یک سایت می‌تواند یکی از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین راه‌های بازاریابی پوشاک باشد.

داشتن سایت مزایای زیادی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش اعتبار سازمان
  • افزایش آگاهی از برند شما
  • راحت شدن راه‌های ارتباطی مشتریان با شما
  • افزایش فروش به سبب جستجوی محصول در گوگل
  • وجود یک بستر امن‌تر به نسبت سایر پلتفرم‌های آنلاین

اکثر برندهای پوشاک ایرانی سایت را در بازاریابی پوشاک خود در اولویت قرار داده اند. به عنوان مثال سایت برند بادی اسپینر با کاربری راحت و طراحی روان در دسترس مشتریان این برند قرار دارد.

5. ترندها را جدی بگیرید

هر ساله ترندهای جدیدی به دنیای مد اضافه می‌شوند. مخاطبین ما این ترندها را دنبال می‌کنند و ما نیز برای حفظ آن‌ها باید استفاده از ترندها را در محصول و در نهایت بازاریابی پوشاک خود داشته باشیم.

فراموش نکنید پیروی از ترندها به این معنی نیست که دقیقا کاری را انجام دهید و در بازاریابی پوشاک خودتان مسیری را طی کنید که همه طی می‌کنند.

پیروی از ترندها به این معنی است که شما سمت و سوی دنیای مد و نیاز مصرف کننده را درک کنید. و سپس با توجه به هویت و مخاطب برند خودتان، آن ترند با خط فکری و مدل بیزینسی خودتان اجرا کنید.

6. راهنمای استایلینگ داشته باشید

هدف نهایی همه‌ی کسب و کارها از بازاریابی پوشاک، دستیابی به نقطه فروش است. بنابر همین هدف می‌توانیم در سایت و یا سایر فضاهای مجازی، راهنمایی استایل کردن محصولاتمان را به صورت ویدیوهای کوتاه، تصاویر و یا یک گزینه پیشنهادی قرار دهیم.

این کار چند مزیت برای کسب و کارمان در مسیر بازاریابی پوشاک دارد. که می‌توان به تعدادی از آن‌ها اشاره کرد:

  • خیال مخاطب از کاربردی بودن محصول راحت‌تر می‌شود.
  • مخاطب تشویق به خرید تمام تکه‌های یک استایل از ما می‌شود.
  • وایرال شدن این ویدیو‌ها و یا تصاویر استایل کردن، خود می‌تواند برای برندمان مخاطبان جدیدی جذب کند.

یکی از سایت‌هایی که سعی کرده در این زمینه نیز فعالیت‌‌هایی داشته باشد، سایت بانی‌مد است که صفحه‌ای تحت عنوان “سبک خودتو بساز” ایجاد کرده است.

در نتیجه:

درست است که راه های زیادی برای جذب مخاطبین از راه بازاریابی پوشاک وجود دارد. اما به یاد داشته باشید شما باید مناسب‌ترین‌ها را برای کسب و کارتان انتخاب کنید و برای نتیجه‌گیری از آن‌ها استراتژی‌های دقیق و درست داشته باشید.

بعضی از روش ها ممکن است در بلند مدت تاثیر خود را نشان دهند. پس هرگز نا امید نشوید و به مسیر ادامه دهید.

فکر می‌کنید به تیمی نیاز دارید که بتواند مسیر بازاریابی پوشاک را برای شما راحت‌تر کند؟

در این صورت گروه بارکد در کنار شما خواهد بود. بی شک از این‌که به شما کمکی کنیم خوشحال خواهیم شد.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *