با این 8 نکته فروش پوشاک خود را افزایش دهید!

افزایش فروش پوشاک و محصولات تولید شده یکی از مهم ترین دغدغه‌های فعالان این حوزه است. تولیدکنندگان برای تولید محصول در صنعت پوشاک زحمات زیادی می‌کشند. اما این زحمات وقتی نتیجه می‌دهد که بتوانید کالای تولید شده را به مرحله فروش برسانید.

از لوکس‌ترین و بهترین برندهای پوشاک گرفته تا فروشگاه‌های محلی که به کار فروش پوشاک مشغول هستند، روزانه ما را با پیام های تبلیغاتی زیادی در فضاهای آنلاین، تلوزیون، مجلات و … بمباران می‌کنند. همه‌ی آن ها سعی دارند به ما بگویند که چه چیزی بخرید و بپوشید.

حال اگر شما صاحب یک برند پوشاک هستید یا به هر نحوی با فروش پوشاک سر‌و‌کار دارید، چگونه در این بازار شلوغ و پر جنب و جوش پیام خود را به مخاطبانتان می‌رسانید؟

چه استراژی فروشی برای پیشی گرفتن از رقبا در نظر گرفته‎‌اید؟

ما در بارکد با برندهای پوشاک زیادی همکاری داشته‌ایم. بنابراین می‌دانیم که دقیقا چه نوع بازاریابی بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورد. و در این بخش چند پیشنهاد برای فروش محصولتان داریم. اگر نیاز به کمک دارید، می‌توانید به بخش مارکتینگ مراجعه کنید.

 

8 راهکار فروش پوشاک را بشناسیم:

 

مخاطبان هدف خود را بشناسید

در علم مارکتینگ اصطلاحی می‌گوید: «Selling to everyone is selling to no one.». وقتی که برای فروش محصولتان بازار هدف در نظر نداشته باشید، در حقیقت در فروش خود موفق نخواهید بود. مثلا زمانی که به فروش دامن مشغول هستید، نمی‌توانید این توقع را داشته باشید که همه‌ی خانم‌ها می‌توانند مشتری شما باشند. بلکه سلایق و نوع پوشش‌ها با هم تفاوت دارند و شما دقیقا باید بدانید که مخاطب شما چه سلیقه‌ای دارد و در کجا می‌توانید محصول خود را به او معرفی کنید.

باید بدانید که:

آن‌ها به چه چیزی علاقه دارند؟

در چه بازه سنی هستند و کجا زندگی می‌کنند؟

در چه جاهایی حضور دارند؟

روی فروشندگانتان متمرکز شوید

اولین نکته که برای فروش پوشاک باید در نظر گرفت، این است که بازاریابان شما از چه روش‌هایی برای فروش محصول شما استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که فقط فروختن اهمیت ندارد. بلکه باید از روش‌هایی استفاده کرد که با ساختار اصلی برند شما منافاتی نداشته باشد.

منابع انسانی کسب و کار شما یکی از اصلی ترین سرمایه‌های شماست. از دست دادن نیروی کار‌آزموده، صدمات بدی را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر نیرویی دارید که در فروش محصولات شما حرفه‌ای است و آمار فروش بالایی دارد، هرگز به راحتی او را از دست ندهید.

فروش پوشاک از طریق سایت

کسانی در فروش محصولاتشان موفق هستند که جدا از فروش در فروشگاه‌ها و مراکز خرید، برای کلیک‌های آخر شب یا خریدهای اول صبحی مشتریان نیز برنامه‌ای داشته باشند.

داشتن سایت فروش و صفحات مجازی برای برندتان و یا مشارکت در سایر سایت‌هایی که به فروش پوشاک مشغول هستند، یکی از اصلی ترین راهکارهای بازاریابی است.

به یاد داشته باشید به همان میزان که به فروشگاه فیزیکی خود اهمیت می‌دهید، باید در جهت فعال بودن و همگام بودن سایت با کسب‌و‌کارتان نیز کوشا باشید.

ارائه خدمات ویژه به مشتریان

برای فروش پوشاک خود می‌توانید از آفرهای ویژه در مناسبت‌های خاص استفاده کنید. مثلا می‌توانید در روز پدر برای پوشاک مردانه خود تخفیف 50 درصدی در نظر بگیرید تا مشتری را ترغیب به خرید کنید.

تخفیف‌های لحظه‌ای یا مناسبتی منجر به انجام خرید‌های احساسی مشتریان از شما می‌شود.

مشتریان خود را تشویق به نوشتن نظر کنید

هنگامی که در حال فروش پوشاک خود در فضای مجازی هستید، داشتن بخش رضایت مشتری و یا نظرات آن‌ها در زیر تصاویر محصولاتتان باعث میشود به راحتی بتوانید اعتماد سایر افراد را جلب کرده و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

در این جا مهارت شما در تشویق مشتریان به نوشتن نظر بسیار مهم است. می‌توانید با ارسال پیامی آن‌ها را تحریک به نوشتن پیام کنید.  فروشگاه لباس زنانه‌ای را میشناسم که بعد از خرید، پیامی تحت این عنوان ارسال می‌کرد:« از خرید خود راضی بودید؟ با گذاشتن نظر به دیگر زنان نیز کمک کنید تا لباس مورد نظرشان را پیدا کنند.»

همکاری با بلاگرهای حوزه پوشاک

با پیشرفت روز به روز فناوری و پر رنگ شدن راه های ارتباطی مجازی، تبلیغات در فضای مجازی به یکی از اصلی‌ترین روش‌ها تبدیل شده است.بلاگرها به راحتی می‌توانند اعتماد مصرف‌کننده را جلب کنند و پروسه‌ی خرید را سریع‌تر سازند. شما می‌توانید با انتخاب بلاگری که به هویت برند شما شباهت داشته باشد، به راحتی محصول خود را به تعداد بسیار زیادی مخاطب معرفی کنید.

راه اندازی موج مجازی

برگزاری مسابقه در رسانه‌های مجازی یک راه عالی برای درگیر کردن مخاطبان با برندتان و فروش پوشاک می‌باشد. این موج‌ها می‌توانند باعث دستیابی شما به مشتریان بالقوه زیادی شود.یک موج مجازی می‌تواند به راحتی برگزاری یک مسابقه در فضای مجازی باشد. این مسابقات میتوانند شامل تشویق مخاطبان به تگ کردن برند شما واشتراک گذاری تصاویر از محصول شما باشد.

داشتن یک وبلاگ ساده

داشتن وبلاگ تنها یک راه اشتراک اطلاعاتتان با مخاطبان نیست. بلکه می تواند یک ابزار بازاریابی بسیار موثر برای فروش پوشاک شما باشد.با داشتن یک وبلاگ به راحتی تعداد زیادی از افراد با شما آشنا می‌شوند و تبدیل به مشتریان بالقوه شما می‌شوند. نوشتن وبلاگ باعث پیشرفت سئو سایت شما می‌شود. در نتیجه افراد بیشتری می‌توانند شما را پیدا کنند. حتما اطمینان حاصل کنید که وبلاگ شما دارای یک تقویم انتشار مکرر و ثابت است. همچنین محتوای با کیفیت بالا قرار دهید تا مخاطبان شما را درگیر خود نگه دارد.

با در نظرگرفتن همین نکات کوچک و اهمیت بیشتر به فضای مجازی و سایت می‌توانید فروش پوشاک خود را افزایش دهید و به زودی نیاز به محصول بیشتری در انبارتان خواهید داشت. ما در این جا چند مورد از ساده‌ترین اما مهم‌ترین روش‌ها را جمع آوری کرده‌ایم. با در نظرگرفتن همین نکات کوچک و اهمیت بیشتر به فضای مجازی می‌توانید فروش پوشاک خود را افزایش دهید. مطمئن باشید به زودی نیاز به محصول بیشتری در انبارتان خواهید داشت.

منابع:

www.wordstream.com/blog/ws/2019/07/03/fashion-marketing

www.neilpatel.com/blog/fashion-marketing

www. sixads.net/marketing-guides/clothing

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *